søndag 21. oktober 2012

Innflytting!

Eeeendelig!!

Etter utallige timer, slit og ork – men mest latter – har vi flyttet inn! Dette har vi sett fram til i mange år, og gleden er vel strengt tatt ubeskrivelig:) Det å kunne sette møbler på plass i rom som man selv har skrapt og malt, samt tanken på å skape ny historie blant gamle vegger gjør det virkelig verdt alt strevet.  

 

Stuene

Vi er LANGT fra ferdigflyttet, det er fortsatt ekko i alle rom, for å si det sånn – men stuene begynner å ta form. Spisestuemøblementet er gammelt arvegods som skal få skinne i egen spisestue når den en gang blir ferdig. Til da gjør de seg også fint i hagestua.

 

Stuene

I stua minner dørene oss på at vi ikke er ferdig med restaureringen enda, men godt å faktisk ha kommet så langt!

Barnerom

Lille - O har fått eget rom, til stor glede!  

 

Barnerom

Herlig å være i gang med flyttingen, men vi ser at det tar lang tid å komme ordentlig på plass. De neste ukene jobbes det med pirk her og der, før vi går i gang med de øvrige rommene, som hovedsoverommet og guttens EGENTLIGE rom;)

Nå skal vi bare nyte en liten stund…

Mita

17 kommentarer:

  1. Det er en deilig følelse å gå rundt i et nyoppusset, nyinnflyttet hus. Ta dere tid til å nyte det før dere lager en prioriteringsliste på resten.

    SvarSlett
  2. Gratulerer!! Gjett om jeg gleder meg til den dagen vi også er innflyttet!
    Kos dere masse i det fantastiske huset deres :)
    - Hilde -

    SvarSlett
  3. Så moro!! Gratulerer!! Kan tenke meg det er en herlig følelse ja! :D Nydelig spisestue :) Og kjempeflotte rom :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer! DET er vel et viktig mål som er nådd:)

    Kos dere på den kjempefine gården deres!

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Det kan jeg tenke meg at er deilig ja! :D

    SvarSlett
  6. Gratulerer så masse :) ser så fint ut. Likte veldig godt fargen dere har i stua, hva heter den? Kos dere masse i nytt hus. Klem Linda

    SvarSlett
  7. Hei nydelig hus dere har klem karianne

    SvarSlett
  8. Åh,gleder meg med dere.Så fantastisk kjekt å titte inn her og oppdage at dere har kommet så langt :) Beundringsverdig,ja!
    Beste lykke til videre med spennende dager i nytt hjem.
    Hilsen fra Britt

    SvarSlett
  9. Så moro og så fint det har blitt! Det er jo dette øyeblikket man drømmer om når man står midt oppi det og ikke ser enden.... Kos dere i dette øyeblikket og fyll på med energi, litt hvile og motivasjon for neste delprosjekt.
    Lykke til videre!

    Hilsen Gry K

    SvarSlett
  10. Hei! Så gøy at dere har kommet så langt!! Lenge siden jeg har vært her inne, men jeg har jo fulgt med bloggen din så lenge, og det var såå gøy å se at rommene jeg har sett hele prosessen med, ferdige!! Dere er supergode, og det blir så flott!! Ha en fin førjulstid! KLEM

    SvarSlett
  11. GODT NYTTÅR ♥
    Bli gjerne med på mitt gavedryss ;)
    Klem Anette

    SvarSlett
  12. Hei! Jeg har et spørsmål ang IKEA-hacket dere gjorde på baderomsinnredningen. Du skrev at dere skiftet ut frontene på skuffene med kjøkkenfronter i en litt mer klassisk stil, men fins det samme dimensjoner på disse som på de originale? Ble inspirert av ideen, men trenger litt mer info...

    SvarSlett
  13. Veldig fin og inspirerende blogg, men lurer på hvor mye penger dere har brukt på dette prosjektet ? Håper på svar.

    SvarSlett
  14. Fantastisk hus dere har fått dere! Tipper dere har hatt ei flott jul i nytt hus :) Godt nytt år, forresten!

    Renate

    SvarSlett
  15. Nå er jeg spent på hvordan det er med dere og huset!
    ønsker dere en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  16. Jeg er også spent på å se og høre mer om huset! :-) Håper alt går bra med dere! Stor klem

    SvarSlett
  17. Very interesting blog. A lot of blogs I see these days don't really provide anything that attract others, but I'm most definitely interested in this one. Just thought that I would post and let you know.

    SvarSlett

Setter stor pris på om du legger igjen noen ord!
Ha en fortsatt fin dag:)